2012. január 5., csütörtök

Giant interjú

Itt egy friss old oldschool banda Osloból. Idén készült el első, 4 számos kazettájuk. Ez pedig olyan fasza lett, hogy nekem simán az egyik legjobb demo lett az évben. Ha bírod CFA-t, Warzone-t vagy a korai Agnostic Front-ot, egyszóval a régi New York-i bandákat akkor ez a demo be fog találni nálad. Mivel semmit nem találtam róluk a neten, gondoltam felteszek pár villámkérdést Andeas-nak, a banda énekesének. YO GIANT!

Hey! Mi újság Norvégiában? Minden okés?
Most éppen kurvahideg van és szörnyű az időjárás. A szintér ügyeivel kapcsolatban más városokról, nem nagyon tudok mit mondani, de Osloban mostanság sok srác jár koncertre, van pár király banda, és a dolgok egyelőre elég jól állnak. A Problems most hozta ki a második kazettáját, a Death Is Not Glamous is kiadta az új lemezét, az új Evolve és a Shipwrecked cucc pedig a Crucial Response-nál fog kijönni. Szóval, minden a legnagyobb rendben van.

Még elég fiatal banda vagytok. Mit érdemes tudni a tagokról? Játszottak már valahol a Giant-en kívül?
Mindannyiunknak voltak különféle rövid életű bandái az évek alatt, de semmi említésre méltó, kivéve Pete-nek. Ő játszik még az Evolve-ban. Elég aktív srác.

Mi az, amit a világnak feltétlen tudnia kell a Giant-ről?
Elég rázós egy társaság vagyunk. Gus egy divattervező.

Hány koncetetek volt eddig és milyen bandákkal? Hogy sikerültek?
Azt hiszem öt vagy hat koncertet nyomtunk le. Az első bulink a Youth of Today-el volt. Nagyon fasza volt! Egy órával a koncert előtt kaptunk egy telefonhívást, miszerint ha el tudjuk játszani a Straight Edge Revenge-et és mondjuk Porcell-nek, akkor elnyomja velünk. A tervezett kezdés előtt fél órával meg is tanultuk, vicces sztori. A többi koncetünk főként helyi bandákkal voltak, mint a Deat is Not Glamorous, For Pete’s Sake, Evolve és a Poblems. De játszottunk az Anchor-al és a Lose The Life-al is Svédországból.

A zenétek néhány helyen eléggé emlékeztet a Warzone-ra. Tehát, ha nem tévedek szereted a Wazone-t. Kedvenc lemez?
DFTS, a DFTS egyike a kedvenc lemezeimnek, de nagyon birom a LESC-t is. Kemény cucc, a NYHC legjavából. Ennek a két lemeznek egész egyszerűen nincs gyenge pontja.


Norvégiának sok jó bandája volt a múltban és most is egyaránt. Mi volt az első találkozásod a hardcore/punk-al? Hány éves voltál? Mi volt az első pár banda, ami megfogott?
Azt hiszem, olyan punk bandák hallgatásával kezdtem olyan 8-9 évesen, mint az Offspring és a NOFX meg hasonlók. Egy haverom folyton kapott kölcsön csomó ilyen CD-t a szomszédjától, és azt hiszem én is ezeket hallgattam akkoriban a legtöbbet. Aztán amikor 13 éves voltam (’98) és elkezdtem gördeszkázni, akkor kezdtem el hallgatni másféle zenéket. Többnyire olyanokat, amiket deszkás videók alatt hallottam, mint a Faction, Dead Kennedy’s és a Suicidal Tendencies. Továbbá felfedeztem olyan bandákat, mint a Blood for Blood és a SOIA. Volt egy punk squat a szülővárosomban Trodheim-ben, ahol rengeteg koncert volt. Ennek ellenére én csak egyre mentem el. Elsőnek túlságosan be voltam szarva, hogy egyedül menjek. Az egyetlen srác, akit ismertem onnan egy elbaszott, drogos figura volt. Szerencsére nekem aztán nem lett közöm a drogokhoz, és ahogy öregszem, egyre erősödök abban, hogy már nem is lesz.

Kiemelnél pár témát a szövegekből, amikkel foglalkoztok a demón?
Többnyire olyan dolgok, hogy légy önmagad, viselj terheket és állj ki a barátaidért.

Miért választottátok Jordant-t a demó borítóra? Kosarazol? Melyik a kedvenc NBA csapatod?
Tizenéves koromban még rendszeresen kosaraztam. A kedvenc csapatom a Boston Celtics. A gitárosunk, Gus nagyon éli az Air Jordan cipőket és nagyon szerette volna, ha ezt a képet használjuk fel, azt hiszem ez volt az ok amiért végül ez lett a borító.

Ebben az évben láttam pár Svéd bandát Budapesten, elég jók voltak. Milyen a kapcsolat az osloi és a svéd szintér között?
Nagyon jó a kapcsolatunk, különösen Gothenburg-iakkal és Malmö-iekkel. Király arcok!

Mi a következő terv a bandával?
Lesz jó pár koncertünk jövőre, ha minden igaz játszunk majd a Bane-el és a Rotting Out-tal márciusban, a Backtrack-el és a Cornered-el májusban és még pár fesztiválon Svédországban. Aztán mi is csinálunk egy seveninch-et meg jó lenne rákerülni valami comp lemezre, vagy hasonlók..

2011 legjobb öt lemeze? Mondj egy pár szót mindegyikről!
- Shipwrecked - The Last Pagans LP (Eddig 2011-ben a legjobb európai lemez. Korai Boston hc az SSD és a DYS nyomdokain keverve britt oi!-al)
- Turnstile 7” (Ezt nagyon szeretem, tömör cucc, Leeway-re emlékeztet)
- Supertouch - Lost my way 7" (Ők nem tudnak szart csinálni)
- RazorXFade LP (Ahogy hallagtod úgy érzed, tégla falakat szeretnél szétverni)
- Fire&Ice - Collections 12" (Tudom, hogy a számok többsége már  ki volt adva tavaly is, de ez jelenleg az egyik kedvenc hardcore zenekarom)

Valamit még hozzátennél?
Yeah, pizza rules! ja és csekkoljátok az új Poblems kazit.

http://giant.bandcamp.com/

/Marci/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése