2012. január 7., szombat

Positive Mind interjú

A következő interjút Saca készítette a veszprémi Positive Mind-al. Kössz haver!

Sziasztok! Történt egy s más mostanában a zenekar körül, új (régi) lemez, tagcsere... Légy szíves foglaljátok össze mi hogy volt és kik a tagjai most a zenekarnak?!
Medve: Összefoglalom: Feri (ének) nincs, a régi lemez (még vele) „halkan” került ki, nem tudom, hogy fogyott, de azt hiszem sok maradt. Van helyette Solej (ének), az új számok pedig készülnek. De lemezek és egyebek dolgában Ákos az ügyeletes.
Ákos: Igen Feri kilépett, mert több időt szeretett volna fordítani más dolgokra. Nyáron énekes nélkül nyomtuk le azt a pár koncertet, ami volt. Azokon a bulikon én kiabáltam és Polgi a Tragédia basszusgitárosa ugrott be helyemre és pengetett nekünk. Nyár vége felé beszéltem Solej-al, hogy nem lenne-e kedve kiabálni nálunk (akkor költözött a városba), a válasza igen volt, tehát a mostani felállás a következő: Medve – Dob, Solej – Ének, Dugó – Gitár, Ákos – Basszusgitár.
solej: Ákost ismertem igazából a P.M.-ből többieket csak látásból, meg voltam pár koncertjükön, nekem mindig is bejött a régi sulis vonal, amit toltak. Áki mondta, hogy tele vannak ötletekkel, és nincs énekesük, és régen hallott a Think Again-ben. Én már lassan 6 éve nem zenéltem, kicsit tartottam, hogy mi lesz. De az első próba után nagyon jól sült el, így hát maradtam.
Dugó: Solej az új "énekes".Nagyon ügyes, hamar belejött és könnyen beilleszkedett közénk.

Tudom hogy új lemezt terveztek és hogy a zene is kicsit más lesz, mint amit megszokhattunk tőletek. Kérlek beszéljetek róla, hogy miért a változás és milyen hatások miatt alakult így? És ha már témánál vagyunk,egy két szót az új nótákról!
Medve: Már egy ideje szerettem volna kicsit alakítani a zenén. Egészen úgy nyár közepéig nem volt sok beleszólásom, de végre „pozitív” irányba sikerült terelni ezt is (legalábbis számomra), mert végre írhatok olyan témákat, amiket tényleg szeretnék. Kicsit „sötétebb” lett a hangzás, de a mondanivaló maradt a régi. Amúgy a változás ott volt (csak is Ákos miatt hehe), mikor egy ajkai koncertről KZ (P.F.A.) vitt minket haza, és szólt a kocsiban a Fall Of Efrafa… minden esetre örülök, hogy végre alakul a zene, és Ákos is átállt a „sötét oldalra”.
Ákos: Azért nem csak miattam lett a változás… Az tuti, hogy akkor haza felé a FOE zenéje nagyon betalált nálam, a hangulata, minden. Aztán igazából, amikor elkezdtük írni az új számokat, nem azzal foglalkoztunk, hogy ragaszkodjunk a Youth Crew-s számokhoz, hanem ami éppen jött belőlünk. Emiatt lettek/lesznek kicsit crustosabbak az új dalok. A számok is hosszabbak lettek és kidolgozottabbak, mindannyian fejlődtünk a saját hangszerünkön, főleg Medve a dob terén. Talán emiatt is lett másabb a zenénk.
Medve: Nem is fejlődtem, csak most már a jó végén fogom a dobverőt…
solej: P.M. nekem az jön be, hogy olyan zenét csinálok amilyet mindig is szerettem volna. Olyan király amikor próbán alakul folyton a szám, mint egy szörny amikor elmászik egy kurva sötét szobából( ez olyan metal hammer-be való szöveg).
Dugó:Személy szerint nekem jobban tetszenek az új számok mint a régiek. Változatosabbak és jobban ki tudjuk élni magunkat bennük

A szövegek maradnak magyar nyelvűek, vagy váltatok esetleg? Csak azért mert az utolsó lemezen volt angol nyelvű szám és ütött az is szerintem. Egyáltalán ki írja nálatok a szövegeket és mit tartotok fontosnak közvetíteni?
Medve: Ez változó. A nyelv marad magyar (de még ez sem biztos). Egy PM szöveget írtam eddig (Kényszerképzet), de mivel senki nem énekli, azt hiszem megbuktam, mint szövegíró. Szóval remélem Solej nem lesz rest alkotni, különben nem lesz mit énekelnie, hehe.
Ákos: Szerintem lesz még angol nyelvű számunk, mivel semmitől nem zárkózunk el, de aztán lehet Medve is ír valamit Portugálul…Haha.
solej: Eddig írtam két szöveget, az egyiket elvetettük, másik maradt, és van egy Somkuti Gabriella vers feldolgozás.

Kábé mikorra várhatjuk a megújult PM-et? És hol lesz felvéve?
Medve: Nem akarom lelőni a poént, de most közeleg egy újabb házi felvétel, rossz minőségben, a szaktudásom teljes hiányának segítségével. A csomagolás viszont mindenért kárpótol, Ákos és Solej azt hiszem kitettek magukért.
Ákos: Igen, most lesz ez a termes felvételünk, amit kiadunk CD formájában 21 darab lesz belőle, kézzel számozva, a külsőről még nem árulnék el semmit… Az meglepetés lesz mindenkinek. Minden esetre Solej és Én terveztük a borítót, ami teljesen eltér az eddigi PM grafikáktól. Erre a demora igazából azért van szükség, hogy az emberek hallják az új számokat és az új énekkel a zenekart. Később természetesen tervezzük, hogy megyünk stúdióba is, hogy felvegyük normális minőségben a számokat, ez olyan február vége – március eleje környékén lesz. Ha minden jól megy, akkor 6-7 számot fogunk rögzíteni.

Turnét terveztek e mostanában, van-e alakulóban valami?
Medve: Tervezünk, de nincs túlzottan alakulóban…
Ákos: Persze tervek azok vannak, a szervezés is megy, de még konkrét dolgok igazából nincsenek. Amint lesznek akkor azt úgy is tudatjuk mindenkivel. Maximum annyi konkrétummal tudunk szolgálni, hogy a Larry Kubiac társaságában megyünk, ha minden összejön.

Nem titok mindig nagy élmény nekem, ha a Dunán onnan tudok eljutni egy buliba, mi a helyzet Veszprémben most? Azt tudom hogy a Bázis bezárt. Hogyan érvényesül most az underground, hogy nincs konkrét hely?
Medve: A konkrét városi underground remélhetőleg a reneszánszát fogja élni nemsokára Balatonalmádiban,  a Méj’vízben (aki nem ismeri a környéket, Balatonalmádi pár kilométerre van Veszprémtől délre, a Balaton északi partján). A Bázis megszűnése nagy érvágás volt nekünk.
Ákos: Sajnos a Bázis megszűnt... Most, ahogy Medve is leírta Balatonalmádiban van a Méj’víz club, ahova ha kapunk időpontot lehet szervezni koncerteket. Igazából, annyi rizikó van benne, hogy most télen a hideg miatt úgy kell szervezni a bulikat, hogy az utolsó buszát mindenki elérje, de ahogy majd lecseng a tél és bejön a jó idő nem lesz gond ezzel már. És reméljük a hely is megmarad még jó ideig… Sajnos mióta bezárt a Padlás a veszprémi underground klubok igen tiszavirág életűek voltak eddig…

Ki mit csinál szabad idejében? Valami hobbitok van a zenélés mellett?
Medve: Csúszó évemet töltöm az egyetemen, tehát bejárok órákra rendszeresen (nem hobbi, de rohadt sok időt elvesz az életemből…). Összehoztunk egy másik bandát is (a neve véglegesen már Born From A Wish lett), ilyen crusty / experimental dolog. Csak sajnos abban úgy igazán senki nem tud zenélni, de egész jó… Szóval heti 4 nap próba, és folyamatosan a város 3 pontja között ingázok – szinte semmire sincs időm. Amúgy az igazi hobbim, hogy a város másik felén, barátnőm ágyában döglök és tévézek.
Ákos: Én Igazából a napom nagy részét a munkahelyemen töltöm, mivel egy gördeszkás boltban dolgozok. Amikor meg tehetem, akkor futok, úszok, bringázok, „gyúrok” :D és az Árvízi Hajóst szerkesztem Medvével.
solej: Én egy rajz-média tanár vagyok egy általános iskolában, így belülről bomlasztom a rendszert. Szakkörön mindig lehet dalt kérni, és amikor Zoltán bácsi következik, van nagy visítás. Az egyik 4-es srác folyton Jacksont hallgat, Ő az aki egyedül megért. Emelet én is egyetemre járok, így hétvégi próbákon ritkábban fordulok elő. Grafikusi melóim is vannak szerencsére, az új album elejére is az egyik melóm kerül. Nagyon fontos az életemben még a futás, tavasztól készülök a marathonra, mellette a bicajozás, és a jóga. És állítólag nagyon jó vega szakács is vagyok.

Mikor jön az Árvízi Hajós 4.? Már is késő :)
Medve: Na arra várhatsz barátom. Csak most jött ki a harmadik. Egyébként április környékére tervezzük, azt hiszem, de majd ahogy alakul. Már gyűjtjük hozzá a bandákat. Általában mindig miattam késünk, de az újévei fogadalmam az lesz, hogy jövőre nem késünk!
Ákos: Az ÁH#4 nem mostanában fog megjelenni, mivel elég húzós terveink vannak vele és az, hogy mikorra válaszolnak vissza a zenekarok az is kérdéses, de az is, hogy válaszolnak-e egyáltalán. Szóval a következő szám csak jövőre lesz esedékes. A 3. számból viszont még van pár darab elfekvőbe akit érdekel.

Melyik az a már nem aktív külföldi és hazai banda akivel a leginkább tolnátok közös bulit?
Medve: Nem írhatok csak egyet-egyet! Külföldi: Ictus, Ekkaia, Fall of Efrafa, Stay Gold (úgy tudom ők már nem aktívak), hazai: Lépéselőny, Resources, Hold True, Sorrow Is a Sage (úgy tudom ők sem aktívak…).
Ákos: Én ehhez már csak egy két zenekart tennék hozzá külföldi részről: The First Step, True Colors
Itthoni részről pedig: SAY, Not This Time, SAW, United Side
Dugó: Lépéselőnnyel szívesen játszanék

Most egy kis zene ajánlót!
Ákos: Én mostanában amiket hallgatok: Icaros, Reka, Downfall of Gaia, Light Bearer, ROIR, Fall Of Efrafa, Who Shows Violence Reaps Storm, Univers, Alpinist, Blackhole Kids, Vestiges, Momentum, RRD és persze Youth of Today… legalábbis az mp3 lejátszómon most ezek vannak.
Medve: Azt kell leírni, amit hallgatunk? Ok, az valami ilyesmi: Ictus, Reflections of internal rain, Divine Spark, Ekkaia, Ursus, Downfall of gaia, Icaros, Circle takes the square, Alpinist, L’enfer nagyjából ezek mennek…
solej: Nálam mostanában szinta csak A.K.P.H. szól. A zenei szenthármas: 108, Catharsis és Refused. Az új kedvencem pedig a Invasionen. Írok közül pedig: Hamvas Béla, Tolsztoj és Dosztojevszkij.

Köszi hogy időt szakítottak ránk! Remélem minden összejön amit teveztek! Valami közhelyet légyszi a végére! :)
Köszönjük, hogy gondoltatok ránk és írtok rólunk a zine-ben. Ha tehetitek ne egyetek húst, és figyeljetek oda egymásra. „ Egy jó szó, egy kézfogás sokat érhet” ;)

/Saca/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése